17 SZEMÉLYES tartalomötlet, hogy a követőid jobban megismerjenek és megszeressenek
Annyiszor beszéltem már a márkaépítésről, arról, hogy mennyire fontos a mai világban az, hogy egy vállalkozás mögött egy ember álljon, és hogy adjon magából valamit a követőinek. El sem tudom mondani, hogy mekkora jelentősége van annak, hogy egy „húsvér” ember legyen a márkád – azaz Te -, és hogy a követők, potenciális vásárlók, érdeklődők tudjanak azonosulni veled, hogy lássák, Te is emberből vagy.
Elhoztam neked 17 olyan témát, ami elősegíti a tartalomgyártást. Blog, vagy akár poszt ötletek, ami kifejezetten a személyes tartalmaidat szolgálják.
1. Bemutatkozás
Az első és talán a legfontosabb egy bemutatkozó poszt. Ki vagy te, mit csinálsz, miben tudsz segíteni. Mindig lesznek újabb követőid, akik biztos, hogy jobban meg szeretnének ismerni.
A Social Mediában akár ki is emelheted ezt a posztot, hogy minden új érdeklődő/követő egyszerűen meg tudjon ismerni.
2. MIÉRT csinálod azt, amit csinálsz?
Az egyik legfontosabb kérdés, hogy MIÉRT csinálod azt, amit csinálsz. Ennek nagyon egyszerű az oka. Rengetegen tudják, hogy mit csinálnak és azt is hogyan, de csak kevesen azt, hogy igazából miért. Nagyon könnyen ki tud alakulni a bizalom – aminek tudjuk, hogy mekkora jelentősége van – közted és a követőid között, ha látják, hogy mit is jelent neked a vállalkozásod, miért kelsz fel nap, mint nap.
3. Hogy jött az életedbe a szakmád/munkád?
Gondolom neked is megvan a „sztorid”, ahogy bejött – esetleg berobbant 😀 – az életedbe a munkád, vagy amiért elkezdted csinálni. Egy szuper kis posztot, vagy akár blogot lehet belőle készíteni a tartalmaid után érdeklődőknek. Minek a hatására tudtad azt, hogy te ezzel fogsz foglalkozni? Általában ezek a sztorik izgalmas, érdekes vagy akár vicces történetek, amit az emberek szívesen fognak olvasni.

4. Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Mutasd be, hogy melyik a kedvenc munkafolyamatod, mit szeretsz a legjobban a munkádban. Lehet ez egy szakasza a tevékenységednek, esetleg az eredménye, vagy akár az előkészület is, igazából mindegy, csak részletesen írd le, hogy mi az, miért szereted és hogy milyen érzéseket vált ki belőled.
5. Milyen értékeket képviselsz?
Milyen értékeket képviselsz a munkád során? Van valami különleges a vállalkozásodban? Lehet ez nagy általánosságban is, például a környezettudatosság (lényeg, hogy tényleg foglalkozz vele és ez nyilvánuljon meg a vállalkozásod működésében), vagy lehet egy szűkebb kör is.
Nem feltétlen kell a vállalkozást összekötni a Te személyiségeddel. Lebonthatod ezt a témát saját magadra is, hisz ha Te kisgyermekes anyuka vagy, akkor a rugalmasság, problémamegoldó képesség valószínű a kisujjadban van.
Természetesen nem kell egyre lekorlátozódni, gyűjtsd össze, hogy mi az, ami téged megmozgat és vagy több posztban egyesével mutasd be, vagy egy nagyobb terjedelműben.
6. Mire készülsz a hónapban, évben?
Remélem, van minimum éves terved, de még jobb lenne, ha az havi szintre is le lenne bontva. Biztos vannak benne olyan célok, amik érdekelhetik a követőidet – nem, itt nem a mocskos anyagiakra gondolok 😀 -, egy termék/szolgáltatásfejlesztés, technikai újítás, vagy akár továbbképzés. De az sem baj, ha nem ilyen nagy terveid vannak, ha ez „csak” annyi, hogy „minden hónapban elolvasni egy önfejlesztő könyvet”. Ez is rendben van.
Ha esetleg több terved/célod van, akkor azokat akár minden hó elején meg tudod csinálni egy posztban, ha nem, akkor egy jobban kifejtett posztban/blogban.
7. Mire vagy a legbüszkébb?
Biztos neked is van olyan dolog, amire büszke vagy! Ha nem, akkor gyorsan ülj le egy tollal és egy üres lappal, aztán kezdj el gondolkozni, mert biztos, hogy van olyan, ami büszkeség, csak Te nem nézed annak.
Szóval… A büszkeség rengeteg dologra irányulhat, de ebben az esetben leginkább a vállalkozásodban elértekre gondolok. Több mint valószínű, rengeteg munkád, energiád van a vállalkozásodban. Tanulhattál érte, befektethettél vagy „csak” küzdhettél érte. Meg tudod ezt is osztani a követőkkel, de írhatod az ügyfeleidet is, a pozitív véleményeket, vagy azt, ahogy fejlődsz időről-időre. A lényeg, hogy tényleg legyél rá büszke, mert Te érted el.

8. Volt esetleg valamilyen tévedésed?
Persze, sokan mondjuk, hogy a szakmánkban nem tévedünk, de ez általában nem állja meg a helyét. Mi is emberek vagyunk, és igenis szoktunk hibázni, viszont ezzel nincs semmi baj, ha tanulunk belőle és megoldást keresünk a problémára. Az emberek szeretik látni, hogy nem csak ők hibáznak, hanem mások is – igen, akár a vállalkozók is – és nincsenek egyedül. A bizalmat mindenképp elősegíti, de az is lehet, hogy valamelyik követőddel valamilyen közös pont is ki tud alakulni.
Természetesen ezt csak akkor írd meg, ha ezzel nem okozol senkinek kellemetlen pillanatokat, nem rontod az üzleted, vagy nem adsz ki vele valamilyen szakmai titkot.
9. Személy, akire felnézel
Mindenkinek van valaki az életében, akire felnéz. Lehet az a magánéletben, vagy a szakmádban tevékenykedő személy.
Téged kik inspirálnak? Miért szereted őket? Miért olyan motiváló számodra az a személy? Írd le egy blogban/posztban a követőidnek, hogy bizony neked is van példaképed, akire felnézel – esetleg szeretnél hasonlítani – és hogy miért.
10. Kedvenc szakmai könyved
Az egyik kedvenc témám… Talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy azért még most is sokan szeretnek olvasni, sok embernek/vállalkozónak van valamilyen könyv, ami hatást gyakorolt rá. Természetesen elsősorban valami szakmai, fejlesztő könyvre gondolok és nem egy romantikus regényre. Ha van ilyen, akkor oszd meg a követőiddel, írd le hogy mit adott, miért a kedvenced, vagy miért szereted és esetleg, hogy kinek ajánlod.
Ha nem szoktál olvasni, akkor esetleg valamilyen (szakmai) film/sorozat is szóba jöhet.
11. Milyen aggodalmaid vannak a munkáddal kapcsolatban?
Minden szakmának megvan a szép és az árnyoldala is. Sokan aggódnak a munkájuk során valami miatt. Ez lehet utazással, Internetkapcsolattal vagy akár személyes nehézségekkel kapcsolatos. Oszd meg a többiekkel, hogy te is szoktál aggódni, félni bizonyos dolgoktól. Nincs ezzel semmi probléma, és legalább ők is látják, hogy nem minden arany, ami fénylik. (Sokszor képesek vagyunk csak a jót megosztani a Social Mediában…)
12. Hol dolgozol?
Az emberek nagyon szeretnek a színfalak mögé látni. Megnézni, hogy a másik hogy él, mit csinál és azt hol csinálja. Ezzel a poszttal kicsit be tudod vonni a közösséged az „irodádba”, meg tudják nézni, hogy hol is készülnek azok a szuper termékek/szolgáltatások/ötletek, amit értékesítesz. Ezt lehet fokozni is, akár ünnepi díszítéssel, vagy egy tavaszváró dekorációval.
13. Mi akartál lenni gyerekkorodban és most mit csinálsz?
Mindenkinek volt gyerekkorában legalább egy olyan dolog, ami felnőtt korában akart lenni. Mennyire áll távol a jelenlegi szakmádtól? Így képzelted el a jövőt, vagy teljesen más útra sodort az élet? Mi szerettél volna lenni régen és végül mi lettél? Van hasonlóság a két terület között? Gondolkozz el ezen, keress közös pontokat és fejtsd ki a követőidnek.

14. Milyen formában zajlik az együttműködés veled?
Ez is egy személyes poszt, de egy kicsit már a szolgáltatásodra/termékedre is hajaz. Ettől függetlenül – főleg a szolgáltatói szektorban – nagyon fontos, hogy lássák hogy zajlik veled a közös munka. Szintén egy bizalomkeltő poszt lehet, hiszen ha látják, hogy empatikus vagy, segítőkész és kedves, akkor sokkal hamarabb dolgoznak veled, mint mással.
15. X érdekesség, amit nem gondoltak volna rólad
Célszerű itt nem általános dolgokat leírni, illetve nem is olyat, ami nem a nyilvánosságra tartozik, hanem valamit, amivel úgy érzed, hogy meg tudod lepni a követőidet. Szedj össze magadról olyan érdekes dolgokat, amiket nem tud meg rólad az ember egy-két beszélgetés során. Biztos vannak érdekes szokásaid, tulajdonságaid, amivel meglepheted a követőid, és akár jó kedvre is derítheted.
Az X a számot jelöli, azaz annyit írj oda, amennyit össze tudtál szedni.
16. Van kedvenc munkaeszközöd?
Szerintem mindenkinek megvan az a munkaeszköze, ami nélkül nem tudna létezni. Itt most nem arra gondolok, hogy gyakran telefonálsz és a telefonod elengedhetetlen, hanem arra, amit nagyon szeretsz, amihez esetleg valami jó emlék köt. Lehet ez egy drágább eszköz, amiért rengeteget dolgoztál, hogy megszerezd, vagy egy olcsóbb eszköz, de jó emlékek kötnek hozzá. Igazából mindegy, az a lényeg, hogy meg tudj ebben az esetben is osztani valami belsős információt.
17. Amikor „uborkaszezon” van, akkor mit csinálsz?
Szinte minden területen van „uborkaszezon”, amikor még a fű se nő. Ilyenkor is vannak munkák, háttérfeladatok, esetleg adminisztráció, viszont több idő van az egyéb dolgokra. Te mit szoktál csinálni az uborkaszezonban? Lehet ez tanulás/fejlődés, karbantartás/pakolás, vagy esetleg több sorozatozás/pihenés. Vond be a követőid ebbe az időszakba is, hogy lássák, hogy nem mindig csak a rengeteg munka van.